Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ........ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΑΜΑ!!!

Το συναίσθημα της αγάπης το επεξεργαστήκαμε από τα "Βήματα για την ζωή" με αφορμή της Παγκόσμιας μέρας της γιορτής της μητέρας...Τι ποιο μεγάλη, άδολη αγάπη από αυτή της μητέρας;
Αρχικά επεξεργαστήκαμε γενικά το συναίσθημα της αγάπης...Μέσα από τις εικόνες από τα βήματα τα παιδιά κατανόησαν ότι όταν κάποιος μας μαλώνει ή μας απαγορεύει να κάνουμε κάποια πράγματα ή μας τιμωρεί, ειδικά οι γονείς μας, το κάνουν για το καλό μας.Όταν λοιπόν μας πιάνει το παράπονο ότι "κανείς δεν με αγαπάει"πρέπει να έχει στο νου του ότι κάποια πράγματα γίνονται για το καλό του και ότι η αγάπη των γονιών μας είναι σταθερή και ατελείωτη.....
Ο Νικηφόρος, ένα από τα παιδάκια μας, μας έφερε στο σχολείο δώρο "Την σκάλα της αγάπης",της αγαπημένης μας Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη που με ανυπομονησία την περιμένουμε στο σχολείο μας!!!!Το διαβάσαμε και ανακαλύψαμε πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε τον άλλον και να τον αποδεχόμαστε αλλά και να τον βοηθάμε...

Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι...

Από τα βήματα για την ζωή παίξαμε 2 παιχνίδια...

  • Το ένα είχε σκοπό την κατανόηση των πολλών μορφών αγάπης αλλά και το ότι κάθε άνθρωπος αγαπάει με τον δικό του τρόπο.
Ο βοηθός παίρνει ένα κομμάτι πλαστελίνη, το κάνει μπαλίτσα και το δίνει στον διπλανό του λέγοντας:Σου χαρίζω αυτή την μπαλίτσα με όλη μου την αγάπη...Ο επόμενος φτιάχνει άλλο σχήμα και την δίνει στον διπλανό του λέγοντάς τα ίδια λογάκια....
  • Το επόμενο παιχνίδι ήταν ψυχοκινητικό....Τα παιδιά χόρευαν με όμορφη μουσική.Μόλις σταματούσε, έπρεπε να αγκαλιάσουν όποιον ήταν δίπλα τους,μετά να του χαϊδέψουν τα μαλλιά, να του πιάσουν το χέρι...Στο τέλος κάναμε όλοι μια μεγάλη αγκαλιά γιατί είμαστε φίλοι και αγαπιόμαστε!!!!!!!


Υπάρχουν πολλά είδη αγάπης, αλλά η μεγαλύτερη απ' όλες είναι η μητρική.......Είναι η άνευ όρων, αδιαπραγμάτευτη και τεράστια αγάπη.....Αφού διαβάσαμε πολλές ιστορίες για την αγάπη της μάνας και είδαμε πίνακες ζωγραφικής γράψαμε στον πίνακα τα γλυκόλογα που μας λέει η μαμά μας αλλά και τα γλυκόλογα που της λέμε εμείς....Τα γράψαμε σε 2 τεράστιες καρδιές....Η αφίσα μας είχε τίτλο: 2 καρδιές, μια αγκαλιά!!!!
  
Τα παιδιά ζωγράφισαν την μαμά τους με ότι τρόπο ήθελαν και την τοποθέτησαν εκεί που νόμιζαν ότι θα της αρέσει π.χ στη θάλασσα, στο βουνό κ.λ.π

  • Τα δωράκια μας, μας πήραν αρκετές μέρες γιατί τις δούλεψαν τα παιδιά, αλλά άξιζε τον κόπο!Μια καρτούλα....Στο εξώφυλλο είχε 2 χέρια αγκαλιασμένα και έγραφε:Στην πιο γλυκιά μανούλα του κόσμου, μια τεράστια αγκαλιά!!!!!".Μέσα είχε ένα πολύ όμορφο ποίημα για την μαμά, το αγαπημένο μου, και τα παιδιά έγραψαν ευχές!!!!Την ιδέα την πήραμε από εδώ


  

  • Το δεύτερο δώρο ήταν ένα καδράκι.....Την ιδέα την πήραμε από εδώ



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!!!!

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΕΣ ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.......

ΑΝΟΙΞΗ σημαίνει λουλούδια,μυρωδιές μεθυστικές, χρώματα και αρώματα......Και εν όψη της Πρωτομαγιάς για τι άλλο θα μπορούσαμε να μιλήσουμε; 

Ζητήσαμε από τους γονείς να φτιάξουν μια πρωτότυπη γλάστρα μαζί με τα παιδιά τους, κυρίως από ανακυκλώσιμα υλικά.....Οι γονείς όπως πάντα έκαναν θαύματα!!!!Τους ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους, την διάθεσή τους και τις πρωτότυπες και γεμάτες φαντασία δημιουργίες τους.....Θα ακολουθήσει ιδιαίτερη ανάρτηση......
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας από χαρτάκια για κεκάκια και καπάκια πάντα στην λογική της ανακύκλωσης.....




Λουλούδια και έντομα πάνε μαζί....Φτιάξαμε λοιπόν μια όμορφη πεταλούδα με μανταλάκι για να κρεμιέται στην κουρτίνα και στολίσαμε την τάξη μας!




  • Διαβάσαμε το "λουλουδοχωριό" και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση....






  • Παίξαμε το μαθηματικό παιχνίδι με τα 2 λουλούδια που το κάνω κάθε χρόνο γιατί αρέσει πολύ στα παιδιά...Οδηγίες από περσινή ανάρτηση εδώ.Κι επειδή τα παιδιά είναι 17 και δεν μπορούσαμε να χωριστούμε σε ισόποσες ομάδες μπήκαμε πολύ επιφανειακά στους μονούς και στους ζυγούς αριθμούς και κάναμε και λίγο πιο δύσκολα πραγματάκια....Τα παραδείγματα έγιναν με μαρκαδόρους...






Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΥΜΟΣ

Άλλο ένα συναίσθημα που διαλέξαμε να επεξεργαστούμε με τα νήπια είναι το συναίσθημα του Θυμού!Τα παιδιά το κατέταξαν αμέσως στα"άσχημα" συναισθήματα....
Η αφορμή στάθηκε από ένα βιβλίο που μας έφερε στο σχολείο ένας μαθητής ,ο Γιώργος, "Ο μεγάλος θυμός".

Είναι η ιστορία ενός παιδιού τόσο θυμωμένο, ώστε ο θυμός του μετατρέπεται σε ένα μεγάλο κόκκινο τέρας που καταστρέφει όλα τα έπιπλα του δωματίου του.Στο τέλος ο Μάριος, μετανιωμένος, προσπαθεί να ηρεμήσει τον θυμό του και τον μετατρέπει σε πολύ μικρό τερατάκι, το κλείνει σε ένα κουτάκι και υπόσχεται να μην το αφήσει ξανά να βγει...
Η ιστορία διαπραγματεύεται πολλές διαστάσεις του Θυμού!Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που πολλές φορές μπορεί να είναι δικαιολογημένος,π.χ όταν βλέπουμε να κακοποιούν ένα ανυπεράσπιστο ζώο ή να κοροϊδεύουν κάποιον φίλο μας ή να αισθανθούμε ότι αδικούμαστε από κάποιον....
Ο θυμός όμως είναι και ένα συναίσθημα που αν μεγαλώσει πολύ μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτο και να κάνουμε ή να πούμε πράγματα που αργότερα θα μετανιώσουμε.....
Το βιβλίο στάθηκε αφορμή να μιλήσουμε για το συναίσθημα του θυμού και να πούμε τις εμπειρίες μας και τα βιώματά μας....
Τι μας θυμώνει;Για να σκεφτούμε.......

Δραματοποιούμε καταστάσεις που μας θυμώνουν.....
Φουσκώσαμε το μπαλόνι του Θυμού...Κάθε φορά που τα παιδιά θύμωναν αυτό φούσκωνε και πιο πολύ......Όταν πια φούσκωσε πάρα πολύ είπα στα παιδιά ότι πρέπει να βρούνε τρόπους να ηρεμήσουν....Το κάθε ένα όπως μπορεί.......Το μπαλόνι άρχισε να ξεφουσκώνει...Όταν ηρέμησαν τα πράγματα το μπαλόνι ξεφούσκωσε τελείως όπως και ο θυμός μας...





Πως είμαστε όταν θυμώνουμε;Για να κοιταχτούμε στον καθρέφτη....Μμμμμμμ, ασχημαίνουμε λίγο.....
Ζωγραφίζουμε στον πίνακα πως ήταν το πρόσωπό μας θυμωμένο.....

Μαθαίνουμε το ποίημα του Θυμού και το επεξεργαζόμαστε με την μορφή εικονόλεξου...Το ποίημα το βρήκα από τον "Κήπο των Συναισθημάτων"


Ζωγραφίζουμε το παραμύθι...



  • Διαχείριση θυμού
Η ανάπτυξη της ικανότητας διάκρισης των συναισθημάτων από τις συμπεριφορές είναι πολύ σημαντική για τον αυτοέλεγχο των παιδιών και την επίλυση προβλημάτων τους....
Είναι καλό να μάθουν τα παιδιά να διατηρούν την ψυχραιμία τους και να βρίσκουν τρόπους να ηρεμούν.
Μαθαίνουμε την τεχνική της χελώνας
  • Από την Τάνια Μάνεση και το popi-it. βρήκαμε καρτέλες με τεχνικές πως να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας....
Φαντάσου ότι μασάς με δύναμη ένα καρότο
Φαντάσου ότι είσαι χελώνα και θέλεις να κρυφτείς στο καβούκι σου
Φαντάσου ότι είσαι σε κούνια και κουνάς το πάνω μέρος του σώματός σου
Φαντάσου ότι στύβεις με τα χέρια σου ένα λεμόνι δυνατά
Τεντώσου σαν γάτα
Θέλεις να περάσεις από ένα φράχτη και ρουφάς την κοιλιά σου

Ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν αν έχουν δικούς τους τρόπους για να χαλαρώνουν γιατί όλοι οι άνθρωποι δεν χαλαρώνουν με τον ίδιο τρόπο και τους γράψαμε.....
Τα παιδιά διάλεξαν πράγματα που τους κάνουν να ηρεμούν και τα βάλαμε στο καλάθι της ηρεμίας....Ραδιοφωνάκι, βιβλία, λούτρινα, μαρκαδόρους, χαρτιά,μπαλίτσα και 2 μαξιλάρια...τα μαξιλάρια του θυμού....αν θυμώνουν πολύ μπορούν να τα χτυπάνε για να διώχνουν μακριά τον θυμό τους...Μπήκαν όλα στο αυτοσχέδιο σπιτάκι των συναισθημάτων.....

  • Παιχνίδι "Το θυμωμένο μακαρόνι".Τα παιδιά παριστάνουν μακαρόνια που είναι άβραστα ,με σφιγμένο σώμα...Μπαίνουν σε μια κατσαρόλα και στριφογυρίζουν καθώς ανακατεύω με την κουτάλα...Όταν βράσει το νερό μαλακώνουν και σιγά σιγά χαλαρώνουν το σώμα τους και πέφτουν κάτω...Εκεί παίρνουν βαθιές μεγάλες ανάσες....
  • Το θυμόμετρό μας με διαβαθμίσεις ως το 10.Το σχέδιο το πήρα από την συνάδελφό μου κ. Χριστίνα.